Benchmarks meegeven is niet eenvoudig en ook een beetje risky. Er zijn namelijk ontzettend veel factoren die invloed hebben op die gemiddelden zoals:
- De historiek van de advertentie account,
- De sector,
- Concurrentie op dat moment,
- De timing (er zijn maanden dat de gemiddelde CPC hoger ligt dan gemiddeld bvb. Denk aan de kerstshopping periode),
- Je doelgroep,
- Je advertentie,
- Maar ook je landingspagina,
- …
Maar natuurlijk helpen we je graag op weg om achteraf te kunnen bepalen of je campagne succesvol was of niet. Zolang je bovenstaande puntjes maar in het achterhoofd houdt.
Voor we in berekeningen duiken, zetten we voor Facebook Newsfeed enkele social media benchmarks op een rijtje die wij gebruiken voor onze inschattingen. Deze cijfers kan je als beginnend adverteerder gebruiken als leidraad. Eenmaal je voor je bedrijf enkele campagnes hebt opgesteld, kan je je eigen benchmarks gebruiken om een analyse van je social media advertenties te maken en de resultaten van nieuwe ads in te schatten.